Velká Británie: konec spalovacích motorů od roku 2030. Co bude s karavany?

-

Vláda Velké Británie činí konkrétní kroky v přechodu na ekologickou automobilovou dopravu. Za necelých deset let, tedy od roku 2030, bude zcela zakázán prodej automobilů s benzínovým a naftovým motorem. Co se stane s obytnými vozy?

Od roku 2030 si ve Velké Británii již nekoupíte žádný automobil s výhradně spalovacím motorem. A hybridní pohon bude povolen jen do roku 2035. Ambiciózní plán má mnoho zastánců, ale karavanisté mezi ně nepatří. Elektromobily schopné tahat rodinný karavan na delší vzdálenosti, stejně jako obytné automobily těžké 3,5 tuny, jsou zatím pro výrobce automobilů obrovskou výzvou. To nemluvíme o jejich případné ceně. Bude situace za necelých deset let výrazně jiná?

Velká Británie bude muset na venkově a v kempech stavět vysokokapacitní rychlonabíječky.

Následky pro karavaning ve Velké Británii mohou být nedozírné. V zemi je více než milion karavanistů, kteří v cestovním ruchu – a ve velké míře v tom domácím – utratí obrovské množství peněz. Průměrná dovolená s karavanem tam totiž představuje útratu v průměru 101 liber denně (bezmála 3 000 Kč/den).

Dalšími postiženými by byli britští výrobci karavanů a obytných automobilů, kteří sami o sobě nemají potenciál vývoj elektrických vozidel jakkoli ovlivnit nebo urychlit. A karavaning rozhodně nebude prioritní oblastí, pro kterou budou velcí výrobci automobilů svá vozidla optimalizovat.

Dethleffs představil jeden z prvních demonstrátorů vozů na elektropohon. Do běžné praxe je ještě dlouhá cesta.

Britský karavanový svaz NCC (National Caravan Council) před tímto termínem důrazně varuje. Přestože sám obecně podporuje trend směřující ke snižování emisí z dopravy. A na základě výše uvedených argumentů uvádí, že přechod na čistě elektrický pohon bude výrazně komplikovanější u obytných vozidel než u ostatních typů.

NCC navrhuje vládě například tyto kroky:

  • Podporovat výrobce automobilů k tomu, aby nabízeli odlehčené podvozky pro stavbu elektrických obytných vozidel tím, že bude vláda zdůrazňovat ekonomický potenciál tohoto typu cestovního ruchu
  • Tlačit na výrobce vozidel, aby začali udávat certifikované údaje o parametrech elektrických vozidel v oblasti tažení přívěsů
  • Podporovat rozvoj potřebné infrastruktury, například velkokapacitní rychlonabíječky na venkově a v autokempech.

Ve Velké Británii je aktuálně registrováno asi 520 000 karavanů a 228 000 obytných automobilů.

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...