REPORTÁŽ: Caravaning Bno 2019 byl důstojným ročníkem

-

Již 17. ročník veletrhu obytných automobilů a karavanů Caravaning Brno se na brněnském výstavišti konal tradičně o druhém listopadovém víkendu. Veletrh rozhodně splnil očekávání z minulých let a nabídnul i zajímavé novinky.

Caravaning Brno je mnohými návštěvníky i vystavovateli vnímán jako „ten hlavní“ ze dvou karavanových veletrhů, které se v Česku každý rok konají. Je to dáno velkým počtem vystavovatelů, vynikajícím veletržním zázemím, bohatým doprovodným programem, ale především listopadovým termínem, který je ideální jednak proto, že již lze prezentovat a nabízet novinky pro příští rok, a také z toho důvodu, že je vhodná doba pro objednání nových a individuálně nakonfigurovaných vozů do výroby tak, aby je zákazníci mohli obdržet a užívat již v nadcházející sezóně.

Pavilon F patřil letos opět prémiovým značkám.

Dvě haly a povedená účast

I letos se podařilo díky velkému zájmu vystavovatelů udržet koncept dvou výstavních hal, kdy vele hlavního pavilonu P bylo pro karavaning k dispozici i vedlejší „efko“ s expozicemi prémiových značek jako Carthago, Concorde, Niesmann+Bischoff, Phoenix a dalších. Toto uspořádání nejen, že pomohlo odfiltrovat zákazníky orientované především na cenu, ale také umožnilo důstojněji a s dostatkem okolního prostoru prezentovat obytné vozy vyšší třídy.

Venkovní plocha nabídla testovací jízdy a velmi obsáhlý bazar karavanů.

Pavilon F byl zcela zaplněný, stejně jako hala P, kde se rozkládaly expozice všech významnějších prodejců obytných vozidel a dalších firem z oboru. Mnozí návštěvníci si jistě všimli, že v letošním ročníku chybělo několik tradičních vystavovatelů. Ač to bylo z různých důvodů, nutno uznat, že jejich místo velmi hbitě zaplnila řada zcela nových firem, které byly na veletrhu poprvé a vytvořily zajímavou pestrou směs vozidel, doplňků a služeb – ať již se jednalo o nové značky obytných vestaveb, střešní stany, kempy či jiné doprovodné služby.

Počet vystavených exponátů se pohyboval odhadem okolo necelých tří stovek vozidel, což je na poměry českého trhu více než slušné číslo. I letos byl patrný velký ústup obytných přívěsů a další rozvoj obytných vestaveb a modulových řešení do běžných dodávek. Kopíruje to trend v západních zemích.

Nový doprovodný program

Po dlouhých letech prošlo výraznou změnou k lepšímu zázemí pro doprovodný program. Nové vyvýšené pódium, lepší ozvučení, a především velké promítací plátno, na němž konečně vynikly působivé fotografie a videa.

Jakub Moravec, Klára Hájek Velinská, Tomáš Brabec a další vystupující sklízeli se svými prezentacemi o cestování, životním stylu i karavanové technice veliký ohlas. O odbornou stránku programu se pak nově postarala Asociace kempování a karavaninku, která letošní prostor věnovala především problematice rozvoje karavanové infrastruktury a podpoře stání pro karavany (stellplatzů) u nás – za tím účelem se na pódiu objevili politici, zástupci krajů, provozovatelé stellplatzů a další, kteří fundovaně odpovídali na dotazy moderátorky i publika. Zlatým hřebem pak byla nedělní prezentace projektu Tatra kolem světa 2, na níž nechyběli oba zakladatelé ani pan Stanislav Synek, člen původní expedice z 80. let. Jeho vyprávění doprovázené nikdy nezveřejněnými snímky sklidilo obrovský ohlas, stejně jako následná autogramiáda jeho nové knihy.

Doprovodný program, kde se střídala cestovatelská, technická a profesní témata, sklízel obrovský úspěch.

Venku na návštěvníky čekaly testovací jízdy ve vozech Carthago a také tradiční bazar karavanů, který se letos významně rozrostl a nabídnul desítky ojetých vozů k prodeji.

Celkově vzato se tak jednalo o důstojný ročník zavedeného veletrhu, který se postupnými krůčky posouvá stále kupředu, s ohledem na možnosti, které nabízí náš trh.

Další ročník Caravaningu Brno se koná ve dnech 5.-8. listopadu 2020. (Zrušeno kvůli pandemii covid-19.)
Další ročník 2021 by měl proběhnout v termínu 4.-7. listopadu 2021.

Více informací o veletrhu Caravaning Brno najdete na oficiálních stránkách www.caravaning-brno.cz.

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...