PŘEDSTAVUJEME: Nová Frankia Platin Pure I 7400 GD – menší a cenově dostupnější

-

S novou modelovou řadou Pure se Frankia snaží zvýšit počet svých zákazníků v prémiovém segmentu. Frankia Pure je kratší, výrazně levnější a nechává zákazníkům větší možnosti ve volbě příplatkové výbavy.

Oproti ostatním modelům Platin má Pure na délku méně než osm metrů, na výběr nabízí dvě uspořádání – půdorysy I 7400 Plus s velkým zadním salonem ve tvaru U a I 7400 GD s oddělenými podélnými lůžky v zadní části vozu.

Rozdíl pozná také vaše peněženka – model Pure je totiž proti většímu vozu Platin levnější o asi tři čtvrtě milionu korun. Přesto jej Frankia stále počítá do svého nejvyššího segmentu, například i tím, že jej nabízí na podvozku Mercedesu Sprinter s originálním vysokým rámem a pohonem zadních kol. Díky tomu má vůz dvojitou podlahu o výšce až 35 centimetrů.

Moderní zpracování a velmi bohatá výbava

Obytná nástavba se vyrábí bez použití dřeva, sendvičové stěny mají na střeše a podlaze laminátovou vnější vrstvu. Dveře řidiče i nástavby lze ovládat centrálním zamykáním. Samozřejmostí jsou kvalitní rámová okna, nechybí dvojmontáž  kol vzadu s rozšířeným rozchodem, zadní kryty kol, hliníkové disky vpředu, podpěrné zadní nohy či elektricky výsuvná roleta na předním panoramatickém okně. To vše je součástí základní výbavy.

Pod kapotou tohoto 5,5tunového vozu najdeme motor s výkonem 190 koní, spojený s hladce řadící 9stupňovou automatickou převodovkou. Posádka opět ocení spoustu prvků základní výbavy – multimediální systém, couvací kameru, klimatizaci kabiny, tempomat, airbag řidiče i spolujezdce, kožený volant, dešťový senzor, televizi či markýzu.

Palubní deska má až k čelnímu oknu délku 120 centimetrů, protože je však vodorovná, omezuje výhled řidiče před vozidlo. Na to je nutné myslet a přijde zde vhod přední kamera nebo senzory.

Interiér je elegantní a zároveň praktický

Elegantně zařízený interiér integrovaného vozu zaujme sladěným nábytkem v kombinaci tmavě hnědé a bílé barvy, příjemní je čalounění antracitvou alcantarou. Pořídít ale lze i interiér ve světlejším dřevěném dekoru.

Vozy od výrobce Frankia mají několik typických vlastností. Mezi jednu z nich patří velké množství odkládacích prostor, další pak jsou například velké zadní dveře do garáže, které usnadňují balení na cesty. Garáž samotná má rozměry 140 x 122 centimetrů a sahá přes celou šířku vozu (220 cm). V garáži je také tradičně umístěna elektrická rozvodna včetně pojistek. Je chráněná plechem a dobře přístupná.

Mrazuvzdorná a vyhřívaná dvojitá podlaha ukrývá nejen nádrže na čistou i odpadní vodu, ale také například dva podlahové botníky, jeden u vstupu a druhý v zadní části vozu.

V dobře navrženém a bohatě čalouněném salonu s lavicí ve tvaru L, kde se počítá i s otočnými pilotními sedačkami, se vejde až šest lidí. Dobře řešený je i rozkládací posuvný stůl s rozměry 70 x 65 cm (lze zvětšit na 92 x 65 cm)

Velká kuchyňská pracovní deska s povrchovou úpravou z HPL laminátu (102 x 58/93 cm) je velmi odolná proti poškrábání. Kuchyňská linka je vybavena dvouplotýnkovým vařičem, velkým dřezem, výsuvným rozšířením pracovní desky i odpadkovým košem integrovaným do kuchyňské linky. Nechybí ani velké množství úložných prostor. Naproti kuchyně najdeme výsuvnou skříňku na potraviny a chladničku o objemu 160 litrů.

Koupelna přes celou šířku

V zadní části vozu je pak tradičně řešený velkorysý sanitární prostor. Ten lze dveřmi zcela oddělit od zbytku interiéru. Koupelna o rozměrech 92 x 72 cm, která nemá okna se tak na druhé straně centrální chodby propojí se sprchovým koutem (70 x 65 cm). Vanička má dva odtoky vody, výška ke stání je zde perfektních 196 centimetrů, což také koupelnu nejen opticky zvětšuje.

Kvalitní matrace a velmi komfortní spánek

Ložnice má prostor pro dvě vyvýšená podélná lůžka, která lze přídavným dílem spojit do velkého letiště (za příplatek 490 eur). Lůžka jsou dlouhá 200 a 195 cm a široká 80 cm. O vysokou úroveň pohodlí se starají lamelové rošty a 12 cm silné pružinové matrace. Do lůžka vystoupáte po dvou 20 cm vysokých schůdcích. Protože lamelové rošty nejsou výklopné, vyřešila Frankia umístění šatní skříně pod lůžkem pomocí výsuvů. V praxi je to lepší, než do skříňky chodi shora.

Elektricky spouštěné přední lůžko pro dvě osoby nabízí světlou výšku přijatelných 90 cm. Dřevěné lamelové rošty a dvanáct centimetrů silná matrace zajišťují vysoký komfort spaní a Frankia má v tomto ohledu dobrou konkurenční výhodu. V prostoru lůžka najdeme i dva USB konektory, díky kterým si můžete přes noc nabít mobilní telefon nebo tablet.

Cena je vysoká, ale ve své třídě je Frankia výhodná

Jízda samotná je i díky couvací kameře a vnějším autobusovým zrcátkům s oddělenými panoramatickými skly velmi příjemná. Dávat si ale musíte na veliký zadní převis, který s délkou 2,3 metru při zatáčení znatelně vybočuje.  

Při údržbě vozu vám udělá radost, že tato Frankia má dost velkou kapotu na to, abyste měli pohodlný přístup do motorového prostoru a mohli si zkontrolovat a doplnit například vodu do ostřikovačů. Věřte, není to vždy běžné.

Frankia Platin Pure I 7400 GD je důstojným zástupcem prémiového segmentu obytných aut. Na svou třídu poměrně kompaktní Pure má stejně kvalitní konstrukcí obytné nástavby jako „velký“ Platin. Pure je navíc elegantně zařízený a velmi dobře zpracovaný. Velká prostornost interiéru a solidní základ na podvozku Mercedesu se silným motorem o výkonu 190 koní a automatickou převodovkou hovoří samy za sebe.

Zákazníky určitě zaujme i mimořádně bohatá sériová výbava modelu Pure, ke které již prakticky není nutné nic dokupovat. Cena modelu Platin Pure rozhodně není nízká, ale ve srovnání s podobnými modely v tomto segmentu je nastavena velmi atraktivně.

Základní informace

FRANKIKA PLATIN PURE I 7400 GD
Podvozek:
Mercedes-Benz Sprinter 519, motor 2.0 (140 kw/190 k), zadní pohon, 9st. automatická převodovka
Rozměry: 776 x 230 x 309 cm, výška ke stání 203 cm
Celková hmotnost: 5 500 kg, doložnost 1 179 kg
Lůžka: zadní lůžka každé 195 x 80 cm, přední lůžko 197 x 140 cm

Základní výbava: Airbag řidiče a spolujezdce, ESP, multimediální systém, automatická klimatizace kabiny, vodní topení Alde, lithiová baterie 300 Ah, solární panely, nabíjecí booster, couvací kamera, markýza, 32″ LCD televize, elektrické spouštěcí lůžko atd.

Základní cena (orientační): 4 300 000 Kč
(cena vč. DPH, může se lišit podle aktuálního kurzu Kč/EUR)

Text: Jan Bordovský, Foto: Frankia

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...