OVERLAND 2017 – Setkání motonomádů na Slovensku

-

Cestovatelský festival Overland si v komunitě cestovatelů hned při svém prvním ročníku vybudoval skvělou pověst. Druhé setkání v kempu v Rájeckých Teplicích tak navštívilo už více než tři sta lidí.

Text a foto: Jan Bordovský

Příjemní lidé s podobným pohledem na svět a spojení stejným koníčkem – to byla hlavní přísada skvělé atmosféry letos již výrazně většího srazu Overland. Nadšenci s obytnými dodávkami, terénními vozy, veterány, obyčejnými osobními auty i na motorkách, všichni s velkou zálibou v poznávání světa, tedy především jeho méně obydlených a probádaných končin. Výpravy, při kterých platí pořekadlo, že cesta je cílem. Výpravy, kdy není nutné dojet zpátky, ale dostat se tam – nebo alespoň co nejdál. A často také co nejlevněji.

Večerní přednášku z cesty přes Sibiř si připravili Martin a Zuzka z Bronco namiesto hotela.

To vše dává dohromady neuvěřitelně zajímavou, různorodou, a přitom velmi kompaktní, podobnou a přátelskou sestavu lidí, kteří se kolem Zuzky a Martina Remišových, zakladatelů a pořadatelů festivalu Overland schází.

Ano, i maluch může být expedičním vozidlem. A věřte, že jeho majitel byl docela dlouhán.

Přírodní kemp v Rájeckých Teplicích se v půlce května stal na prodloužený víkend základnou pro nejrůznější cestovatelské expedice. Setkat jste se zde mohli například se skupinami Bronco namiesto hotela, LADA Svetom, Vista Travellers, Cruising Nomads, Škoda 100 na cestách, Aviou Amerikou, Na Jawách cez Pamír a mnoha dalšími.

Měření emisí pomocí vlastního čichu. Plyny z této Jawy nebyly zdaleka nejhoršími.

O zábavu návštěvníků se postaral skvěle vymyšlený program – v pátek i sobotu se ve večerních hodinách na pódiu střídaly prezentace ze zajímavých cest, ve dne pak neúnavný a inteligentně vtipný Majo Grofčík, alias Junior, pořádal a moderoval celou řadu dobrovolných soutěží s cestovatelskou a automobilovou tematikou, přičemž hned zrána překvapil mnoho účastníků první soutěží o největší množství alkoholu v krvi. Originální téma pomohlo hned od ranních hodin vykouzlit dobrou náladu, která se udržela po celý zbytek festivalu.

Soutěž o nejrychlejší ukradení vozu pomocí drátu a lanka skončila rychle. Rekord byl patnáct vteřin.

Ostatní soutěže v originalitě o nic nezaostávaly – hod automobilovým kolem na cíl, měření emisí vozidel pomocí vlastního obličeje, soutěž, jak nejrychleji pomocí drátu a provázku ukrást žigulíka či favorita nebo výměna kola na čas, avšak bez použití zvedáku – všechny byly velmi vtipné a divácky atraktivní.

Stejně jako loni nechyběly ani užitečné a velmi poučné workshopy. Zajímavý byl kurz pro přežití v divočině (mimochodem věděli jste, že oheň se dá rozdělat pomocí dvou tužkových baterek?), kurz první pomoci při autonehodách či přednáška od profesionálního kameramana, jak správně pořizovat a zpracovávat filmové záběry z cest.

Mezi velmi zajímavé patřil například kurz přežití v divočině.

Během dne bylo zajištěno i výborné občerstvení, malý kempový bufet pak vytvářel skvělé zázemí pro posezení u táboráku až do časného rána. Zde se dalo načerpat opravdu obrovské množství cestovatelských informací od aktuální ceny benzínu v Mongolsku až po prostupnost indicko-bangladéšské hranice vlastním autem.

Ranní soutěž s alkoholtestem mnohé překvapila a pobavila.

Věřím, že naprostá většina účastníků odjížděla se smutkem, jak rychle festival uběhl, ale zároveň se skvělým pocitem, že se za rok na stejném místě setká znovu, se starými známými, novými vozidly a zážitky.

Více informací o festivalu najdete adrese www.overland.sk.

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...