Obytné vestavby mají víceúčelovost v popisu práce snad od počátku věků. Slouží totiž nejen ke kempování, ale často i k podnikání nebo jako druhé auto v rodině. Výrobci se tomu snaží všemožně vyjít vstříc – rakouská firma CargoClip teď dala slovu „univerzálnost“ nový význam.
Princip vestavby CargoClip je jednoduchý – boky, zadní stěna, podlaha i strop dodávky jsou obloženy překližkovými panely s pravidelnou strukturou otvorů. Do nich pak lze zavěsit nejen různé úchyty, háčky a držáky, ale rovnou i celé předchystané kempingové boxy.
Na veletrhu v Düsseldorfu budil tento systém obrovský zájem, a to zejména u mladších a sportovně zaměřených lidí, často ale také u obyvatel měst, kde je velký problém třetí vůz (obytňák) parkovat.
Celý produkt se jmenuje Castino Van System a nabízí se ve třech verzích:
Kempingová vestavba – tato verze obsahuje moduly pro úpravu vozu na kempování. K dispozici je několik typů lůžek, kuchyňských bloků, sedací sestavy, chladniček, koupelnových boxů, držáků sportovního vybavení a podobně. V konfigurátoru si můžete zvolit, z jakých modulů si chcete svůj interiér uspořádat. Vše je samostatně vyjímatelné.
Výrobce má v sérii Castino Vans připravených šest variant (cyklisti, motorkáři, rodiny, surfaři atd.) a k dispozici je i individuální konfigurátor.
Pracovní vestavby – CargoClip nabízí na stejném principu také pracovní vestavby určené pro montážní vozy, pojízdné dílny apod. Interiér lze vybavit nejrůznějšími přepážkami, regály, sklopnými držáky nebo skříňkami.
Kempingové vestavby pro malé vozy – malé dodávky typu VW Transporter lze vybavit hotovými sestavami s lůžkem, jídelním stolem, výsuvnými boxy, kuchyňským modulem apod. Jedná se o vyjímatelné kempingové vestavby vhodné pro vozy VW T4, T5 a T6, Mercedes Vito, Ford Custom, Opel Vivaro, Fiat Scudo, Renault Trafic, Toyota Proace a mnoho dalších.
K hotovým vestavbám lze samostatně dokoupit celý sortiment držáků, úchytů a háčků a interiér si dále přizpsobit podle potřeby. Nosnost konstrukce je podle výrobce 150 kg na čtvereční metr. Za panely se instaluje izolace Armaflex, na přání také ovčí vlna. Topení je řešeno naftovým bufíkem.
Nevýhodou pro domácí kutily je, že výrobce CargoClips moduly nezasílá pro domácí montáž, vždy je vůz nutné pro montáž přistavit k výrobci. Neupravuje také ojeté vozy. Pro zájemce o komplexní řešení pak firma nabízí hotovou prémiovou řadu Castello Camper, kterou dodává jako hotové obytné vozidlo se vším všudy.
Můžete ale tento systém brát jako zajímavou inspiraci pro úpravu vlastní víceúčelové dodávky.
Více informací o vestavbách Castino Van Systems najdete na webu výrobce www.cargoclips.com.
Text: Jan Bordovský,
Foto: Jan Bordovský a CargoClips