Karavaning utržený z řetězu: Knaus-Tabbert chce brzy zdvojnásobit výrobu

-

Neuvěřitelný hlad po obytných vozidlech stále trvá a velcí výrobci s ním počítají i v budoucích letech. Chystají se velké investice do výrobních závodů, které mají především navýšit výrobní kapacity. Skupina Knaus-Tabbert plánuje v roce 2025 prodávat obytná vozidla v objemu dvou miliard eur.

Skoro šest miliard korun plánuje Knaus-Tabbert investovat v nejbližší době do rozšíření výrobních kapacit svých továren. Vedle výrazného nárůstu počtu prodaných vozidel chce firma také upevnit a posílit svou pozici na tradičních trzích a zaměřit se na dlouhodobý růst.

Management skupiny Knaus-Tabbert AG.

Firma nyní staví svou strategii na třech pilířích – jsou jimi digitalizace, snižování váhy a elektromobilita obytných vozidel. To ale není nic překvapivého, podobným směrem se ubírají (musí) i ostatní velcí výrobci.

Největší rozvoj čeká továrnu Knausu v maďarském Nagyoroszi. Ta se rozroste z dosavadních 10 000 obytných vozidel ročně na dvojnásobek, a to v příštích pár letech. Kapacita tak bude podobná hlavní továrně a sídlu Knausu v něměckém Jandelsbrunnu.

Od roku 2022 se zdvojnásobí také výrobní kapacita v ústředí značky Morelo, které rovněž patří do skupiny Knaus-Tabbert a v segmentu luxusních obytných automobilů se dostalo mezi lídry. Navýšení výroby bude korespondovat s představením nové modelové řady v příštím roce.

Nové obytné vestavby Knaus Boxdrive pro sezónu 2022.

Takto výrazné zvýšení produkce s sebou nese také potřebu spolehlivého dodavatelského řetězce pro hlavní konstrukční prvky. U Knausu se tak budeme moci setkat například s nárůstem počtu značek podvozků, na kterých se budou vozy stavět, protože doposud převažující Fiat nebude stačit dodávat takové množství vozidel.

Knaus-Tabbert má v plánu zvyšovat prodeje každý rok o 20 % až do cílového roku 2025, kdy firma plánuje dosahovat obratu přes padesát miliard korun (2 mld. eur).

Knaus se chce také vrátit do role inovátora – již v minulosti představil několik velmi zajímavých premiér a konceptů. Letos na veletrhu Caravan Salon Düsseldorf jako první prezentoval plně elektrický obytný automobil.

Vývoj na trhu s obytnými vozidly je v poslední době více než rychlý, a dá se očekávat, že o podobném navýšení výroby uvažují také další velcí výrobci, ačkoli žádná přesná čísla zatím nebyla zveřejněna.

Text: Jan Bordovský, Foto: Knaus-Tabbert AG

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...