Německý výrobce Hymer usoudil, že v segmentu levných značek obytných aut není dost těsno, a přijde tak letos s novou značkou Corigon. Ta bude zahrnovat oolointegrovaná obytná auta a obytné vestavby.
Někteří výrobci se na podzim zalekli obrovského množství skladových vozidel a přes zimu vymýšleli, jak zmenšit počet svých modelových řad. Hymer šel ale úplně opačnou cestou – chystá novou „levnou“ značku Corigon.
Původně levné značky příliš zdražily
Hymer už přitom několik levných značek na trhu nabízí – třeba Etrusco, Carado či Sunglight. Je ale pravdou, že všechny tyto původně „ekonomicky dostupné“ značky, které ke karavaningu přilákaly mnoho nových zákazníků, za poslední roky výrazně zdražily.
Z původně levných dceřiných značek, které svou jednoduchou výbavou a levnějšími materiály cílily na méně bohaté zákazníky, aniž by zkazily image tradičním značkám, se tak stal základ nabídky koncernu, zatímco původní tradiční značky koncernu jako Hymer, Bürstner či Dethleffs se nyní prezentují téměř jako prémiový segment.
Corigon tak má znovu zaútočit odspodu jako cenově nejdostupnější značka koncernu.
Obytné vozy budou nabízeny na podvozcích Fiat Ducato a Ford Transit a cenově by měly začínat kolem hranice 1,5 milionu korun. Z počátku budou k dispozici celkem čtyři modely s dvanácti půdorysy.
Návrat ke kořenům kempování
Další informace o značce Corigon jsou tradičně plné marketingových výrazů. Dozvíme se tak, že nové vozy mají odrážet moderní přístup k cestování, dostanou prakticky navržené půdorysy, osvědčené technologie a jednodušší výbavu, která bude dostačovat začínajícím či nenáročným karavanistům.
Výrobce zdůrazňuje, že nízká cena nebude dosažena obětováním kvality. To je oblíbené tvrzení, které v praxi u obytných vozidel příliš nefunguje. Hymer ale slibuje zákazníkům značky Corigon dobrý poměr mezi cenou a výkonem.
V Německu je totiž podle časopisu Reisemobil International celkem 19 milionů potenciálních karavanistů, pro téměř polovinu z nich je přitom dobrý poměr ceny a kvality zásadní. A přesně na tuto cílovou skupinu Corigon cíli.

Corigon se bude vyrábět v Itálii
Obytné vozy Corigon se budou vyrábět v italském závodě San Casciano, kde se vyrábí značky Etrusco a Laika. Zatím není jasné, zda tato událost nějak souvisí s nedávno oznámenou spoluprací koncernu Hymer s výrobcem Ahorn. Obytné vozy Ahorn se totiž budou od letošního roku rovněž vyrábět v této továrně.
Corigon již spustil nový web. Žádné bližší informace na něm v době psaní článku k dispozici nebyly, během jara se ale bezpochyby dozvíme více podrobností.
Text: Jan Bordovský
Foto: Erwin Hymer Group