Polský výrobce obytných vestaveb Globe Traveller rozšířil svou modelovou řadu Falcon o další půdorys. Zatímco loni představil krátký model na VW Crafter s koupelnou vzadu napříč a podélným sezením, které se rozkládalo na lůžko, nový model je skoro o metr delší a jeho půdorys je více tradiční.
Podsvícené dřevěné lamely, povrchy s imitací betonu a plstěnými obklady nebo dýhovaný nábytek v temných barvách – Falcon vypadá na pohled opravdu skvěle, prémiově a útulně zároveň.
Nový Globe Traveller Falcon 2Z je postaven opět na základu VW Crafter, dodává se s motorem o výkonu 177 koní, automatickou převodovkou a pohonem všech kol 4Motion. Karoserie je ale dlouhá 6,84 a má extra vysokou střechu.
Podélná lůžka, výsuv pro kola a funkční koupelna
Díky tomu je ve vozidle spousta místa. Výrobce jej využívá například pro dvojitou izolovanou podlahu nebo podélné postele v zadní části. Ty mají délku 188 resp. 200 centimetrů a dají se pomocí přídavného čalounění propojit do velkého letiště. Jedna postel má v korpusu umístěnou šatní skříň, druhou po celé délce postele zadní garáž s možností montáže výsuvu, volitelně i s držákem jízdního kola.
Na poměry dodávky standardně velká koupelna s betonovým vzhledem stěn umožňuje na přání zvolit buď klasickou chemickou, nebo separační toaletu. Díky sklopnému umyvadlu nad toaletou je zde také dostatek místa pro sprchování. Místa není nazbyt, ale vše podstatné se sem vešlo, koupelna tvoří ucelený blok s pevnými dveřmi.
Interiér ideálně pro dva
V předním salonu najdeme ve druhé řadě jediné sedadlo. Díky tomu je zde dostatek místa k pohybu. Je to zajímavý kompromis – přeci jen interiér je určen primárně pro dvě osoby a neplýtvá se tak drahocenným místem, neboť Crafter nepatří zrovna mezi nejširší dodávky. Při otočené sedačce řidiče si mohou oba cestující sednout naproti sobě u rozkládacího odnímatelného stolku a užít si třeba společné jídlo. Na jízdu je možné stolek odejmout.
Falcon je bez plynu a připravený na zimu
Kuchyňský blok je umístěn tradičně v prostoru posuvných dveří, všechny spotřebiče fungují bez použití plynu. Součástí instalovaného technologického balíčku je také solární systém o výkonu 160 Wp, lithiová baterie s kapacitou 200 Ah a naftové topení Truma Combi 6D.
Díky tomu je Falcon spolu s dvojitou podlahou, uzavřenou zadní částí a kvalitní izolací podle výrobce ideálním autem do zimních podmínek. Zákazníci si ale musí na základní verzi tohoto modelu připravit alespoň 3 300 000 korun.
Text: Jan Bordovský, Foto: Globe Traveller