Už v příštím roce by se měly na trhu podle plánů Fordu objevit plně elektrické modely velkých dodávek E-Transit. Vývoj modelu je součástí strategie elektrifikace vozové flotily značky, do níž Ford do roku 2022 investuje přes 250 miliard korun.
Dodávky Fordu patří mezi nejúspěšnější na trhu v Severní Americe i Evropě, proto klade na úspěšnou elektrifikaci svých modelů velký důraz. Největší potenciál mají elektrické dodávky u doručovacích služeb ve městech, kde se vozí mnoho nákladu na kratších trasách.
Pokud se to Fordu povede, bude jeho výroba do roku 2050 uhlíkově neutrální (ve vývoji je také veleoblíbený pickup F-150 v elektrické verzi). Zákazníci se pak podle něj mohou těšit také na nižší provozní náklady.
Součástí přerodu modelů je také plná příprava a zaškolení servisních center, kterých je například v Evropě pro model Transit již okolo tisícovky. Ford také chystá monitorovací systém vozidel a veškerý ekosystém tak, aby bylo elektrické vozy možné bez komplikací přidat do firemních flotil. Ty budou tvořit největší odbytiště. Testovací prototypy elektrických Transitů jezdí po celé Evropě již od roku 2018 a Ford na nich získává cená data a zkušenosti.
Zatímco vestavěná baterie s výkonem 67 kWh bude stačit na dojezd kolem 350 kilometrů na jedno nabití, servisní náklady na elektrický vůz by měly být o 40 % nižší. A to může být pro firmy zajímavá konkurenční výhoda. Záruka na baterii a elektrickou soustavu bude 8 let nebo 160 000 km.
Elektrický Transit bude mít na palubě celou řadu nových vychytávek – například systém Pro Power Onboard, kdy může vůz pro řemeslníky fungovat jako elektrocentrála s výkonem 2,4 kW. 4G LTE modem zase pomůže monitorovat jízdu firemních flotil a získávat analytická data či údaje o nabíjení. Vzdálená správa vozu umožní například předehřátí kabiny v případě, kdy je vůz připojen k síti, aby se ušetřila energie za jízdy.
Samozřejmostí je také celá řada bezpečnostních a multimediálních systémů včetně SYNC 4 s 12″ obrazovkou nebo 360° kamery.
E-Transit nabídne uživatelům dolžnost až 1 616 kg u standardní skříňové verze. Motor bude mít výkon 198 kW (296 k), což z něj dělá nejvýkonnější elektrickou dodávku na evropském trhu. Poháněna budou opět zadní kola. Na výběr bude v Evropě 25 různých variant karoserie s celkovou hmotností až 4,24 tuny.
Nabíjení bude možnéstejnosměrným i střídavým proudem, vestaěná nabíječka bude mít výkon 11,3 kW a vůz kompletně nabije za 8 hodin. Při použití rychlonabíječky kdy bude možné využít výkon až 115 kW, pak pro nabití z 15 na 80 % bude stačit půlhodina.