Blíží se zima a majitelé vozů postavených na základu Fiatu Ducato X290 by měli zpozornět. Tato vozidla trpěla vážným problémem zatékání dešťové vody do typu X250, která se kvůli výrobní chybě snadno dostávala do motoru, kde způsobovala problémy s pojistkami, závady řídicí jednotky a elektroniky, korozi vstřikovačů a při zamrznutí i riziko poškození motoru.
Fiat na tuto nepříjemnost rychle zareagoval a k dispozici byl i podrobný návod na opravu. Novější verze vozu X290 má proto systém odvodu vody podstatně vylepšený, přesto zde jeden zádrhel zůstal.
Voda se do přední části vozu nedostává jen při jízdě v dešti, kdy stéká ze střechy a čelního skla, ale také v zimě, kdy na okně a střeše roztávají zbytky sněhu a námrazy. A protože jí může být docela velké množství, je nutné, aby odtoky vody pracovaly vždy stoprocentně. Jakékoli zatékání do motorového prostoru je nežádoucí, o to více v zimě, kdy kusy ledu mohou poškodit elektroniku i mechanické díly.
Nový model má odvod vody řešený lépe – pod čelním oknem je velká plastová vana s masivním odtokovým kanálkem, který vodu odvádí na zem. Sami ale dobře víte, kolik přírodních nečistot se v takovém místě vozidla usazuje – spadané listí, jehličí, mech, žaludy a jiný biologický odpad dokáže odtokový kanálek rychle ucpat. Voda pak nemá kam odtékat a skončí opět v motoru.
Pokud vozidlo parkujete pod stromy, nebo jej příliš často nekontrolujete, zaměřte se na toto místo v rámci posezónní údržby, vanu i odtok důkladně vyčistěte, a pokud chcete, můžete jej vybavit i podomácku vyrobenou mřížkou z plastu nebo jemného pletiva. Tak zajistíte, že bude váš motor v suchu.