Letošní rok přinese v segmentu obytných automobilů důležité změny. Sice je ještě brzy dělat jakékoli závěry, ale čeká nás jistě zajímavý podzim. Ať už z pohledu skladby nových modelů a jejich podvozků, tak i vývoje prodejů u nás a v okolních zemích.
Německý výrobce Knaus uzavřel dlouhodobou strategickou spolupráci s automobilkou Volkswagen, která mu zajistí dodávky podvozků Crafter a Transporter T6.1. Tyto základy se budou používat i u sesterské značky Weinsberg a první představení těchto modelů na veřejnosti proběhne na letošní Caravan Salonu v Düsseldorfu. Pro Knaus je VW již pátým dodavatelem podvozků. Spolupráce Knausu zajistí pestřejší modelovou škálu i kratší dodací doby nových vozidel.
Fiat Ducato přišel o prvenství
Neotřesitelná pozice Fiatu Ducato jakožto jedničky pro výrobu obytných automobilů bere za své. Čím dál častěji se můžeme setkávat s modely postavenými na Citroenu Jumper, přibývá i Renault Master, MAN TGE a především Ford Transit.
V červnu se stal (zatím jen v Německu) poprvé nejprodávanějším právě Citroen Jumper, který porazil Fiat Ducato o 87 kusů. Není to mnoho, ale trend je již zřejmě nezadržitelný.
Prodeje obytných aut zpomalují
Německý trh, jhehož tendence se u obytných automobilů často výrazně propisují s malým zpožděním i u nás, zaznamenal u obytných automobilů a vestaveb za červen – oproti loňskému roku – propad v počtu registrací o 33,1 %.
Prodeje byly v minulém roce ještě v dozvucích covidových omezení rekordní, takže prodejci zatím nemají důvod k panice, přeci jen se padá dolů z abnormálně vysokých čísel. Ukazuje se ale, že se trh vrací do normálu a výsledkem možná budou postupně i kratší dodací lhůty na nové modely.
Text: Jan Bordovský