Modelová řada užitkových vozů Toyota PROACE se rozšířila o verzi PROACE MAX a výrobce tím vstoupil do segmentu velkých dodávek. Největší užitkové auto v evropské nabídce Toyoty nabídne dva rozvory náprav, tři délky a tři výšky karoserie. Největší verze pojme až 17 m3 nákladu.
Letošek je na nové verze dodávek mimořádně bohatý. Kdo by ale od evropské Toyoty čekal nějaký úplně nový neokoukaný základ pro obytná auta a vestavby, bude zklamán – Toyota PROACE MAX je zvenčí se vším všudy sesterským modelem čtyřlístku Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer/Opel Movano. I když podrobná technická specifikace ještě chybí, dá se předpokládat i výrazné sdílení techniky s nedávno představenou třetí generací těchto dodávek. Změny tak pravděpodobně budou jen kosmetické.
Pro Toyotu není tato spolupráce žádnou novinkou, s koncernem PSA spolupracuje už dávno na výrobě malých osobních aut, od roku 2015 pak takto vzniká i malá dodávka PROACE (aka Citroen Spacetourer a Peugeot Traveller).
Toyota PROACE MAX bude samozřejmě vznikat také jako čistý elektromobil, měl by mít dojezd až 420 kilometrů na jedno nabití. Výrobce nabídně kromě klasických variant také samostatnou kabinu s podvozkem, je tak možné, že se v příštích letech dočkáme obytných automobilů a vestaveb právě s tímto logem.
Toyota oznámila také vznik odborných poboček Toyota Professional Center, které nabídnou profesionální přístup, asistenci a servisní zázemí. V souladu s jinými modely tohoto výrobce by zákazníci mohli dostat také delší záruční lhůty nebo asistenční služby v ceně vozu.
Více informací Toyota zveřejní koncem listopadu.
Text: Jan Bordovský (tisková zpráva Toyota), Foto: Toyota