RECENZE: Sluneční střecha Fjord aneb když nechcete markýzu

-

Tato sluneční střecha se mnou jezdí kempovat už dva roky. Je takovou odlehčenou variantou klasické markýzy, je výrazně levnější, lehká a dá se snadno sundat. Hodí se díky tomu zejména na vozidla, která slouží ke kempování jen několik dní v roce.

Své uplatnění tak tyto stříšky najdou nejčastěji u větších rodinných aut, víceúčelových dodávek, nebo i starších modelů vozidel. V mém případě jde o veterána, kterému klasická markýza ani nesluší.

Sluneční střecha Fjord jde instalovat téměř na všechna běžná vozidla – jednou z mála podmínek je výška auta nejméně 180 a nejvíce 220 centimetrů. Vybrat si ji můžete ze dvou nabízených délek, a to 260 a 300 cm, zatímco šířka je vždy 240 cm, což poskytuje pod střechou dostatečně velký prostor.

Střecha je vyrobena ze stanové celtoviny s obchodním názvem All Weathertex 1.7, což je polyesterová tkanina s oboustranným PU zátěrem, která je odolná proti roztržení, hnilobě (což se hodí, když střechu balíte vlhkou) a je i velice lehká. Proti UV záření poskytuje dokonce ochranný faktor SPF 50. Samozřejmě je odolná také vůči vodě, takže svůj účel plní i v dešti.

V autě nezabere moc místa

V cestovním stavu střecha zabere poměrně málo místa, celá sada je navíc dodávána v přepravním textilním vaku. Tři opěrné a jedna nosná tyč jsou složeny z více kusů, díky čemuž má balení rozměry jen 95 x 20 centimetrů a díky svému tvaru pro něj snadno najdete místo. Balík váží kolem šesti kilogramů.

Postavená je za pár minut

Fjord není typem střechy, který byste chtěli stavět a balit každý den, ale když na to přijde, je to otázkou chvilky. Pokud máte vůz se střešní okapničkou, kraj střechy s nosnou tyčí se do ní položí a uchytí pomocí tří dodávaných svorek. Ty mají i tenkou gumovou podložku, aby nepoškrábaly lak. U vozidel bez okapničky je nutné si do střešní ližiny nainstalovat kedrovou lištu a střechu do ní nasunout. Třetí variantou je použití přísavek (například tyto), do kterých se nosná tyč uchytí. Díky této variabilitě pasuje střecha Fjord na velmi široké spektrum vozidel.

Tři opěrné tyče mají nastavitelnou výšku a v plachtě jsou pro ně připraveny kovovým očkem vyztužené otvory. Pak už jen stačí pomocí dodávaných stanových kolíků vypnout šňůry – což je ta nejnáročnější úloha. Do kamenitého povrchu ale doporučuji vozit lepší než dodávané kolíky – například perfektní hliníkové PeggyPeg.

Sada bočních zástěn zajistí více soukromí

Pokud se rozhodnete trávit na jednom místě více času a mít ze stříšky regulérní obytný prostor a závětří, můžete využít suché zipy po obvodu celty k uchycení rozšiřující sady. Ta obsahuje přídavné zpevňující tyče a zástěnu ze všech tří stran. Instalace je poměrně snadná, všechny stěny mají zakrývatelná okna a vstup uzavíratelný na zip. Prostor tak lze kompletně uzavřít. Stan ale samozřejmě není samonosný, takže s vozidlem není možné odjet.

Praktický doplněk za přijatelnou cenu

Sluneční střecha Fjord je docela praktickým doplňkem, který přijde vhod třeba při pobytech v kempu. Snadno se staví, nezabere moc místa, a zároveň nabízí dost prostoru chráněného před deštěm, rosou či slunečními paprsky. Nabízí více možností uchycení, dvě délky a slušnou kvalitu zpracování, to vše navíc za příjemnou cenu – varianta s délkou 260 cm stojí 3 989,- Kč, větší třímetrová pak 4 489,- Kč (ceny v době vydání článku). Pokud tedy nechcete vozit na autě celý rok pevnou markýzu, tohle pro vás může být zajímavým řešením.

Sluneční střechu zakoupíte například ZDE.

Za zapůjčení do testu děkujeme obchodu Světkaravanů.cz.

Text a foto: Jan Bordovský

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...