Stellantis chce zůstat lídrem v karavaningu. Podvozky bude vyrábět i v Polsku

-

Koncern Stellantis, výrobce nejpoužívanějších podvozků Fiat Ducato a Citroen Jumper pro obytné automobily a vestavby, odchod z karavaningu rozhodně nechystá. Podvozky pro obytná auta bude nově vyrábět v Polsku.

Poprvé v historii vystavoval koncern všechny své značky pod jednou hlavičkou. Na rozsáhlém stánku na veletrzích karavanů v Düsseldorfu i Paříži jsme tak mohli vidět vozy Fiat, Citroen, Peugeot a Opel. Stellantis tím dává najevo, že o výrobu pro karavaningový sektor má i nadále velký zájem, ale pozice jednotlivých značek v rámci koncernu se zřejmě změní.

„Koncern je stále v karavaningu nejvýznamnějším hráčem – má dostatečnou kapacitu výroby, aby pokryl rostoucí poptávku, zároveň má největší šířku nabídky například co se výběru podvozků, rozměrů nástaveb a škály pohonných jednotek týče,“ říká Eric Laforge, vedoucí oddělení lehkých užitkových vozidel pro Evropu.


„Jako lídr na trhu měl koncern Stellantis vždy blízko ke koncovým uživatelům a jejich různorodým požadavkům, včetně individuálních obytných přestaveb. Proto jsme a stále chceme být nedílnou součástí světa karavaningu,“ dodává Laforge

Podvozky pro obytňáky se budou vyrábět v Polsku

Podvozky s kabinami jako základ pro obytné vozy se až dosud vyráběly výhradně v moderní italské továrně Sevel. Nově Stellantis vyhradí pro karavaningový segment také část výrobní kapacity v továrně v polských Gliwicích. Zvýší tím dodávky a zlepší dostupnost svých produktů pro výrobce v karavaningovém odvětví.

Společná expozice koncernu Stellantis na veletrhu Caravan Salon Düsseldorf

Stellantis kromě toho vyvíjí zatím nepředstavené řešení pro kompaktní obytné dodávky – mělo by se jednat o vůz, který bude představovat moderní a univerzální platformu reagující i na stále mladší zájemce o obytné vozy, kteří mají menší požadavky na prostor a upřednostňují obratnější, úspornější a multifunkční vozy pro každodenní použití.

Bude novým standardem Citroen Jumper?

Nedostatečná kapacita továrny v Sevelu způsobovala dlouhé dodávky podvozků pro obytná vozidla i navýšení cen. Fiat navíc u modelu Ducato stáhl z nabídky nejoblíbenější motor o výkonu 160 koní, čímž zákazníky postavil před těžkou volbu – u obytných vozů prakticky nepoužitelný motor s výkonem 120 koní, slabou verzi 140 koní, nebo nejsilnější špičkovou variantu 180 koní – ta ale znamená příplatek v desítkách tisíc korun i dražší provoz.

Palubní deska elektrického Fiatu Ducato

Fiat to odůvodňuje nutností snížit počet variant motorů, zjednodušit logistiku a zrychlit tím výrobu. I z těchto důvodů výrobci obytných aut stále častěji používají jako standardní základ Citroen Jumper, zatímco Fiat Ducato se paradoxně stál „prémiovou“ verzí. A z některých indicií vyplývá, že to tak může zůstat i do budoucna.

S elektromobily se počítá, s naftou také

Pro městský provoz má Fiat již funkční elektrické verze. Nejsilnější má dojezd přes 300 kilometrů. Údajně již disponuje i řešením pro obytná vozidla.

Koncern investuje velké finanční prostředky do hledání rovnováhy mezi ekologickou udržitelností a kapacitou výroby. Stellantis tvrdí, že již má technologie na to, aby jeho elektromobily splňovaly i požadavky zákazníků v sektoru karavaningu. Souběžně však probíhá také vývoj modernějších naftových motorů, které budou splňovat nejnovější ekologické normy.

Text: Jan Bordovský, Foto: autor a Fiat Professional

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...