Knaus Tourer CUV – nová třída obytňáků do města

-

Obytné automobily a karavany Knaus na letošním veletrhu Caravan Salon obsadily kompletní halu u jednoho z hlavních vstupů na výstaviště. Knaus představil kompletní portfolio svých modelů, pár krásných kousků z historie a také všechny své novinky. Mezi jednu z nejvíce očekávaných patřil také vůz Knaus Tourer CUV, který zakládá novou kategorii obytných aut.

Čím dál více přiznivců karavaningu žijících ve městech řeší problém, kam svůj vůz nebo karavan zaparkovat, i jak se vypořádat se stísněnějším městským prostředím. V důsledku toho již v minulosti vznikali různí kříženci obytného auta s šířkou a výškou dodávky, které nám výrobci prezentovali jako „all-day camper“ neboli obytné auto pro každý den. Knaus Tourer CUV k nim patří také, ale má méně z dodávky a více z běžného obytňáku.


Úzké polointegrované auto vyráběné v dolním Bavorsku a posazené na podvozku VW T 6.1 zaujme na první pohled elektrickou zvedací střechou po celé své délce. Střecha se zvedá o 70 centimetrů a v cestovním stavu má tento 5,90 metru dlouhý vůz výšku jen 213 centimetrů. Světlá výška uvnitř je přitom slušných 190 cm.

Toto řešení výrazně usnadňuje manévrování vozu, zvyšuje jeho stabilitu a díky aerodynamickému tvaru také snižuje spotřebu při dálničních přesunech.


Interiér připomíná typický obytný vůz, Knaus CUV se zde snaží o tradiční design, veškerou komfortní výbavu a praktická řešení – s ohledem na omezený prostor ale nasazuje také variabilní uspořádání například u koupelny či lůžek.

Na veletrhu Caravan Salon představený půdorys Tourer CUV 500 MQ má otočné přední sedačky, uprostřed sedací sestavu se stolem a podélnou kuchyní a zcela vzadu zvýšené příčné dvoulůžko nad garáží. Před něj se ještě vešla koupelna s odděleným sprchovým koutem, kde se strop musí při sprchování elektricky zvednout. Uvidíme, jak se toto zajímavé – ale prostorově velmi úsporné – řešení osvědčí v praxi. V plánu je také půdorys 500 LT, který nabídne protilehlou sedací sestavu.


Výroba vozu bude zahájena v březnu 2023 a předběžná cena by se měla pohybovat do dvou milionů korun.

(Všechny informace z letošního veletrhu Caravan Salon a novinky na sezónu 2023 můžete sledovat zde.)

Text: Jan Bordovský
Foto: autor, Knaus a Messe Düsseldorf/ctilmann

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...