LiFePO4 baterie: Liontron nabízí 300 Ah pod sedadlem a funguje i v -30°C

-

Německá značka LiFePO4 baterií Liontron se zaměřuje na lithiové baterie pro použití v obytných vozech, automobilech a lodích, ale i na průmyslové systémy pro ukládání energie. Pro karavanisty si v poslední době nachystala zajímavé novinky.

Lithiové baterie si na trhu s obytnými vozy poměrně úspěšně vyšlapávají cestu a postupně nahrazují tradiční těžké olověné akumulátory. Jejich výhody jsou už známé (vyšší reálná kapacita, vyšší vybíjecí i nabíjecí proudy, výrazně nižší hmotnost, delší životnost), zatímco jejich hlavní nevýhoda, kterou byla cena, začíná pomalu klesat.

LiFePO4 pod sedadlem pojme až 300 Ah

Jednou z novinek Liontronu je podsedadlová baterie s kapacitou 300 Ah (3 840 Wh), která se díky svým rozměrům 35 x 35 x 19 cm vejde pod sedadlo spolujezdce u vozů Fiat Ducato/Citroen Jumper/Peugeot Boxer. K dispozici jsou také menší varianty 150 a 200 Ah, pro umístění na místo původní olověné baterie pak má výrobce v nabídce i tvarově běžné modely s kapacitami 10,5 až 200 Ah.

Zmíněná „třístovka“ pod sedadlo váží 34,7 kg, zvládá vybíjecí proud až 200 A (krátkodobě 250 A) a má životnost více než 3 000 cyklů při 90% vybíjení.

Skvělé parametry doplňuje ještě pětiletá záruka výrobce, vestavěný BMS a rozhraní Bluetooth pro komunikaci s mobilní aplikací, v níž můžete sledovat všechny důležité údaje o baterii.

S takovouto kapacitou již přichází na pořad dne polemika o tom, zda je vůbec nutné mít solární panely.

Úprava Arctic pro plnou funkčnost až do -30 °C

Velmi zajímavou novinkou, kterou výrobce představil na podzim, je úprava „LX Arctic“, kterou lze do baterií instalovat volitelně, ale je možné koupit i přímo takto vybavené modely.

LX Arctic je vhodný pro zimní karavaning, cesty na daleký sever, off-road expedice a podobné využití, kdy takto vybavená baterie je schopná bez omezení fungovat i v teplotách -30 °C s tím, že ani v takovém mrazu nemá omezení co se kapacity, nabíjení nebo vybíjení týče. Topná tělíska automaticky řízená BMS udržují články při ideální teplotě.

Výše uvedený podsedadlový model s kapacitou 300 Ah vyjde na českém trhu na 69 990,- Kč, model 150 Ah vyjde na 39 990,- Kč.

Autor: Jan Bordovský, Foto: Liontron

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...