Přestože konkurence posiluje své pozice, Fiat Ducato stále patří mezi nejrozšířenější základní vozidlo pro obytné automobily i vestavby. A ve své aktuální podobě je s námi již od roku 2006. Letos přišel čas na změnu.
O tom, že Fiat připravuje pro svůj mimořádně oblíbený užitkový vůz Ducato na letošní rok dlouho očekávaný facelift, jsme vás již informovali. V té době však bylo zatím oficiálních informací jen poskrovnu. Teď už víme více.
Místo nového designu přijdou funkce
Fotomontáže a návrhy vzhledu nového vozidla se nakonec ukázaly jako liché. Letošní Fiat Ducato se sice dočká i kosmetických změn, ty však nebudou nijak velké. Změní se jen přední světloměty, které dostanou plnohodnotnou LED technologii, upravená je maska chladiče a také výraznější a kompletně přepracované logo značky.
Kabina řidiče se výrazně změnila
O kolik práce méně měli designéři zvenčí, o to více se věnovali kabině řidiče. V té došlo k výrazným úpravám. Zcela přepracované jsou výplně dveří, řadící páka, ovládání klimatizace, volant i sedadla. Ta mají nabídnout více místa i pohodlnější sezení. V prostředním sedadle se nově objevil také výklopný stolek s držákem kelímků, takže se v kabině můžete pohodlně najíst.
Z příjemných doplňků můžeme vyjmenovat například elektrickou ruční brzdu, bezklíčový přístup a startování, zásuvku na 230 V, přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonů i USB A a USB C konektory.
Moderní funkce Fiat Ducato posouvají do nové doby
Letitý základ modelu nenabízel možnost jej dovybavit některými funkcemi, kterými konkurence Ducatu utekla o celé roky. Nyní se to ale srovná. Kokpit nabídne plně digitální přístrojový štít a uprostřed také až desetipalcový displej s multimediálním systémem U-connect, který nabídne například bezdrátové propojení Apple Carplay a Android Auto, nebo třeba navigaci TomTom s 3D mapami.
Ducato bude podle výrobce prvním lehkým užitkovým vozem s možností autonomního řízení druhé úrovně. Vůz bude umět přizpůsobovat rychlost, samočinně brzdit v případě spatření překážky, rozpoznávat dopravní značky či hlídat pozornost řidiče. Chybět nebude ani adaptivní tempomat, systém pro udržení jízdního pruhu nebo asistent pro jízdu v koloně.
Moderní systémy doplní také digitální středové zpětné zrcátko, které pro svou funkci používá zadní kameru. Vůz bude mít asistenta bočního větru, stabilizaci přívěsu či samočinné parkování.
Motory již pouze s AdBlue
Pod kapotou zůstanou motory o výkonu od 120 do 180 koní. Všechny motory budou splňovat nejnovější emisní normu Euro 6d Temp, které využívají vstřikování močoviny. Beze změny zůstal povedený devítistupňový automat, upravena byla šestistupňová manuální převodovka.
Ceny nových modelů zatím nebyly odhaleny, podle výrobce by se ale nové modely měly prodávat nejdříve v Itálii.
Text: Jan Bordovský, Foto: Fiat